Skip to main content

Leveranser

Hur skickas min försändelse?

Vi sänder din order direkt hem i din brevlåda med Postnord som ombud. Vi skickar alltid våra försändelser med A-post för snabbast möjliga leverans, leveranstider kan dock variera beroende på om produkten finns i lager eller inte. Om en vara skulle ta slut på vårt lager meddelas du via e-post eller telefon. Om leveransen blir ytterligare försenad och om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid har du rätt att häva köpet. I regel levereras varan inom 3 – 7 arbetsdagar.

Hur är försändelsen packad?

Emballaget är väl försluten och skyddar produkter mot fukt och smuts. När vi packar ner varan fäster vi ena flärpen med ett kraftigt lim så att leveranspåsen måste förstöras för att kunna öppnas, detta minskar stöldrisken och eventuella skador. Dessutom är materialet 100 % nedbrytbart. Notera att ansvaret för produkten övergår till dig i och med att produkten lämnar vårt lager.

I samband med att vi skickar försändelsen till dig, skickar vi även e-post meddelande, se därför till att den e-post adress du anger är aktuell och giltig. Tips, kika i skräpposten ifall e-posten kan ha hamnat där.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Vid leverans till utlämningsställe och hämtar du ej ut dina varor, så debiterar vi dig vår kostnad, för leverans, retur samt lagerkostnad. Kostnaden för detta är för närvarande 195 kr.
Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vid nyttjande av ångerrätt, reklamation eller retur av din beställning. Kontakta oss info@glasogonsnore.se

Ångerrätt

Ångrar du ditt köp?

Börja alltid med att skicka ett e-post meddelande till oss info@glasogonsnore.se där du meddelar oss att du önskar nyttja din ångerrätt, uppge alltid ordernummer. Så att vi kan registrera din retur, samt eventuellt hjälpa dig med en ny beställning. Observera att ångerrätten ej gäller för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund.

Vi behöver inte bekräfta att du har ångrat köpet för att ångerrätten ska gälla. Däremot stävar vi efter att besvara ditt ärende inom 48 timmar från det att vi mottagit ditt e-post meddelande. Tänk på att det är du som kund som bär ansvar att produkten kommer åter till oss och står för returkostnaden till oss.

Vad behöver jag göra innan jag returnerar varan?

När du ångrar ett köp skall du inom 14 dagar skicka tillbaka varan till oss. Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt. Efter att du har e-mailat till oss info@glasogonsnore.se returnerar du varan, som skall vara i nyskick till returadressen:

Företag: Ghahromaki AB – Glasögonsnöre.se

Blodboksgränd 27, 165 77 Hässelby

Köparen ansvarar för returkostnaden.

Hur packar jag bäst produkten och vem står för returfrakten?

Produkten returneras i valfritt skyddande emballage, för din säkerhet rekommenderar vi att du returnerar spårbart. Tänk på att du ansvarar för varan tills den når oss, alltså även under transporten. Vid nyttjande av ångerrätt står du som kund för returfrakten samt emballage.

Villkor vid retur

Finns det några villkor vid retur?

För att ta ställning till om du ångrar en vara måste du naturligtvis kunna undersöka den. Tänk på att om du önskar returnera något måste produkten vara i väsentligen oförändrat skick. Om du har använt en produkt eller hanterat den på ett sätt som inte är nödvändigt för att undersöka den kommer vi att göra en bedömning av varans värdeminskning och kräva ersättning av dig för detta.

Kampanjer

Finns det specifika regler för kampanjer?

Kampanjer och erbjudanden kan ha specifika regler och villkor och måste nyttjas i enlighet med dessa. Vid eventuella returer efter kampanjperioden slut kan erhållna rabatter inte utnyttjas vid en nybeställning.

Återbetalning

Hur sker återbetalningen?

Om du redan har betalat för din order men nyttjar ångerrätten, sker återbetalning eller makulering av faktura till det betalsätt som du använt vid köp via Klarna. Vid frågor kontakta KLARNA 

Hur långt tid tar det att få tillbaka mina pengar?

Återbetalningen tar vanligtvis cirka 7 arbetsdagar från det datum vi mottagit din retur. Vi meddelar dig via e-post när returen har anlänt oss var därför noga med att alltid kontakta oss via e-mail info@glasogonsnore.se innan du returnerar en produkt, annars riskerar du att vi inte får produkten registrerad och därmed inte kan hitta din retur.

Hur funkar återbetalning vid delbetalningar?

Om du returnerar en produkt som du delbetalar, betalar vi tillbaka summan som du betalat in exklusive ränta och avgifter. Vid delbetalning tar återbetalningen vanligtvis cirka 10 arbetsdagar från det datum vi mottagit din retur. Kontakta KLARNA vid frågor om betalning.

Du som kund och din upplevelse är viktig för oss och vi tar gärna emot dina synpunkter om vår service och vårt sortiment via vår mail info@glasogonsnore.se

Reklamationer

Hur fungerar reklamationer?

Vi ger dig ett års produktgaranti på samtliga produkter. Produktgarantin avser funktionsfel och omfattar inte skador som uppkommit av normalt slitage, yttre skador, eller på grund av felaktigt bruk. Vid utnyttjande av produktgarantin lagar vi produkten eller ersätter dig med en helt ny. Kontakta oss info@glasogonsnore.se

Garantier

Hur fungerar reklamationer?

I e-post meddelande till oss info@glasogonsnore.se uppger du varför du inte godtar varan samt anger varför du anser att varan är felaktig, uppge alltid ordernummer samt bilder med beskrivning, för effektivare hantering av ditt ärende. Om du önskar nyttja reklamation ska du alltid meddela detta snarast möjligen från det att varan är köpt. Vi strävar efter att bekräfta e-post inom 36 timmar.

Du som kund har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 2 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället.
Vi accepterar och följer Allmänna reklamationsnämnden (ARN) rekommendationer.

Faktura betalning

Vad finns det för betalningsmetoder?

På kassasidan väljer du det betalsätt som passar just dig bäst.. För att kunna skicka din beställning mot faktura behöver vi dock ditt personnummer för att göra en mikroupplysning genom Klarna. Upplysningen tar ungefär 1 sekund.

Fakturan kommer direkt från Klarna och ska vara betald inom 14 dagar från det att beställningen skickades. För din trygghets skull behöver du alltså inte betala någonting förrän du fått din leverans.

I och med ditt köp överlåter MOOKLI din faktura till Klarna och det är också till Klarna som fakturan skall betalas.

Tvist

Vad finns det för betalningsmetoder?

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Priser

Priser och justeringar

Priserna hos www.glasogonsnore.se anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive 25 % moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Hur skickas min försändelse och vad kostar det?

Fraktavgiften är 29 kr om inget annat angivits vid beställning. Försändelsen skickas med Postnord A-post till din brevlåda.